Van Frankrijk naar India! - Reisverslag uit Pololem, India van Tessa Grondsma - WaarBenJij.nu Van Frankrijk naar India! - Reisverslag uit Pololem, India van Tessa Grondsma - WaarBenJij.nu

Van Frankrijk naar India!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 November 2015 | India, Pololem

Afgelopen zomer heb ik in Frankrijk 4 maanden gewerkt als fitness instructeur. Direct na mijn bacheloruitreiking huisje opgezegd, inboedel verkocht en lekker weg! Dat ging nog niet zo makkelijk want ik ben bij ongeveer 70 campings afgewezen omdat ze mijn Nederlandse fitness papieren niet accepteerden... Maar... Als je in je dromen geloofd, komen ze ook uit en ik hoorde last minute dat ik ergens kon werken en ook nog eens aan zee! Eerst 2 maanden in Bordeaux en toen 2 maanden in Grau du Roi gewerkt. Geweldige tijd gehad!!! Zoveel Frans leren spreken, in concerten gezongen, heel vaak op een positieve manier uit mijn comfortzone gehaald.... supervaak in een deuk gelegen om mn accent en mijn grappige responsable. (Voor een paar Tessa grappen, vraag me gerust) en 1 ding is zeker: Frankrijk is ECHT mijn land! Volgend jaar ga ik weer en misschien wel voor goed!

Ik hou van de cultuur, de taal, de mensen, het Franse eten... Franse kaas, zoals comte, brie, fromage du chevre, Franse macarons en natuurlijk Franse wijn! Heerlijk van genoten en heb alweer heimwee naar de Franse keuken! Qua vegetarisch kunnen ze nog wel wat verbeteren trouwens, toen in in Frankrijk was mistte ik de Nederlandse vegaburgers! Wij hebben zooooveel meer en betere keuze! Misschien dat ik hier ooit nog iets aan kan veranderen in Frankrijk. moet wel heel sterk in mn schoenen staan dan want als ik zei dat ik foie gras (ganzenlever) dierenmishandeling vond kreeg ik een preek over de Franse traditie...

In ieder geval; op de foie gras na is France helemaal mijn land en ik ga zsm weer terug! Je suis une Française dans ma coeur❤

Maar mijn blog heet: van Frankrijk naar India... ik had al een tijdje het plan om na mijn opleiding een yoga opleiding te doen, omdat dit aansluit bij mijn interesses en opleidingen die ik al heb en dit wilde ik niet in Nederland doen, maar in het land waar de yoga echt vandaan komt; India!

  • 26 November 2015 - 12:39

    Roelof Grondsma:

    Wat een mooi verhaal. Ik wacht in spanning op je volgende verslag.

  • 26 November 2015 - 17:25

    Arnaa:

    Leuk verhaal! Ben benieuwd naar je nieuwe update..! Veel plezier, xxxx

Tags: Frankrijk, India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Van werken in Frankrijk, Turkije, Griekenland, Italie, 2x Fuerteventura en afgelopen zomer weer in Frankrijk als fitness instructeur is het nu even tijd voor iets anders, iets buiten Europa! Nadat ik vorig jaar ben afgestudeerd aan de opleiding Sport, Gezondheid en Management heb ik mijn huis in Groningen opgezegd, klaar om lekker veel buitenland avonturen te beleven. Vervolgens heb ik 4 maanden in Frankrijk gezeten, wat echt fantastisch was! En mijn volgende avontuur staat alweer voor de deur: India!!!!!!!! Ik ga een intensieve yoga opleiding doen van een maand in Goa. Iedere dag 6 uur uit bed.... Ik ben heeel benieuwd :)

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 2569

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 31 December 2015

Yogaopleiding in India

Landen bezocht: